WordPress.com-овски сюрприз

Каквито и реклами да видите в моя блог не са поставени от мен!

Преди известно време Муниконтин ме попита защо съм нарушил принципа си и съм сложил реклама в публикацията. Че и на „почетно“ място – централно в края на писанието.
Отварям, гледам – няма при мен такова нещо.
„Има!“ – казва тя и ми показва с камерата.
„Някой ти се е намъкнал по търлъци и ти пробутва реклами“ – казвам аз – „сканирай с avast.“
Скоро карето изчезна само и го забравихме.

Наскоро, обаче, се появи вече трайно и при мен. Мъчих се да го махна, не ще.
И как ще „ще“ като се оказа, че е на wordpress.com!
Те вече имат права да поставят реклами без да питат. За гратис (free) толкоз. Каквото ти дадат все е много. Не щеш реклами? Няма проблем – отваряш кесията, т.е. кредитната карта. Иначе „плащаш обяда“ в натура. Както пише тук:

The site you just visited is part of WordPress.com. There are two reasons why you might see ads on a WordPress.com site:
1. The site is part of the WordAds program and has elected to show ads to earn money from their site.
2. The site is one of the sites hosted on WordPress.com that has not purchased the No Ads upgrade, and we are running ads to cover the costs of operating the site for the user. We run these types of ads sparingly in an attempt to interfere as little as possible with the experience of reading a site. There’s more info about our approach to ad serving in this blog post.
In both of the above cases, the ad you saw could be coming from a number of ad partners including, but not limited to: Sharethrough,Visible Measures, or AdSense. The ads change depending on factors like your location and the type of site you are visiting.
If you are a WordPress.com user and you would like to permanently remove all ads from your site, please take a look at our No Ads upgrade.
If you saw an inappropriate ad, please report it to support@wordpress.com. Please include the address of the site (e.g.,http://example.wordpress.com), the date/time the ad appeared, and a screenshot of the ad.
The last upgrade your blog will need. Get WordPress.com Premium for just $99 per year.

Не отричам правото им – хората си имат разноски, трябва да ги покриват, а и да печелят. Но! – ако преди 6 години при откриване на блога си това беше в правилата аз щях да имам избор дали да го приема или да търся друго място. Сега – при утвърден блог и читатели от 105 страни на света – това намирисва на рекет. Или да плащам ($99) за да няма реклами, или да зарежа този блог и да отварям друг другаде, или да търпя.
На мен ми е особено неприятно, че се появяват така, сякаш аз съм ги сложил!
Без име
Засега така ще е. Но все пак ще слагам в края на всяка публикация надпис:

Рекламите в блога не са поставени от мен!

Добавка:
От вчера се мъча да пусна тази публикация, но през Google Chrome WordPress не ми разрешава никакви „собственически“ действия докато не платя Go Premium! Мога само да си гледам блога (и да коментирам в чужди).
С известни акробатики го пускам през Opera.
Започвам проучвания как да го пренеса изцяло в друго блог-пространство… 😦

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Juliapulia  On 31 октомври, 2013 at 11:24

    Графе, напълно те подкрепям, в това ти мнение. Аз самата в момента съм в голяма чуденка да променям ли платформата и какво да правя, защото не искам реклами. Отделно се чудя, дали можем да изискаме от wordpress да спре рекламите на онези блогове, които са в заварено положение, тъй като в крайна сметка ние НЕ сме се съгласявали да ги има. Отделно ме притеснява фактът, че не знам кой какви реклами вижда, четейки блога ми. Добра идея е надписът, който слагаш, бих искала с твое разрешение да те копирам в това начинание.

    Относно Chrome, аз имам подобен проблем с Mozilla. Отделно вече няколко публикации имам проблем с оразмеряването на снимките и неотразяването му в статиите. Не знам какво става, но определено нещо става 😦

    • Графът  On 31 октомври, 2013 at 13:21

      Няма проблем за надписа!
      А след обясненията на casadimaya21 съм склонен да изчакам да видя как ще се развият нещата.

  • casadimaya21  On 31 октомври, 2013 at 12:23

    Преди време един приятел се свърза със съпорт центъра на уордпресс, за да им изкаже негодуванието си от рекламите, има писано доста и иаз уордпрес форума по темата. Това, което разбрахме от цялата работа е, че рекламите в уордпрес са неизбежни, защото платформата, все пак, е безплатна. Хубавото е, че не се появяват непрекъснато, не са винаги навсякъде и, като цяло, не засягат всеки блог. Само най-четените. Общо взето, като че ли, безплатен обяд, май няма. 🙂 Не мисля, че смяната на блог платформата ще промени с нещо нещата. Реклами ще има навсякъде или друг начин да си платиш за безплатния обяд, т.е за готовата платформа на български, позволяваща ти да споделяш с целия свят. Един-два банера тук-таме и от дъжд на вятър не са чак болка за умиране… Алтернативата, естествено, е отиването на собствен домейн, в това число и с опцията „го премиум“. Що се отнася до затрудненията, които срещаш с платформата, не търси проблема в уордпрес, а в браузърите, които ползваш (кукита, плъгини, ъпдейти и т.н.). Може да е всичко, но със сигурност е от браузъра. Аз нямам никакъв проблем с блогването и никой не ме задължава да го премиум. 🙂 Би било малоумно от тяхна страна, ако ни задължат. Все едно фейсбук акаунтите да станат платени. За една нощ ще загубят всичките си абонати и ще ги лапне конкуренцията, която предлага безплатни платформи. тези услуги са и ще си останат безплатни. Е, с някой банер тук-таме, но какво толкова – не е болка з аумиране…

    • Графът  On 31 октомври, 2013 at 13:25

      Много благодаря за обясненията!
      За браузъра имам едно на ум, защото и други проблеми има. Тези дни ще форматирам лаптопа и ще запиша на чисто. И тогава ще видя какво е положението – сега вече не ме тревожат толкова рекламите, колкото невъзможността да оперирам в блога.

  • Homoerect  On 31 октомври, 2013 at 15:31

    Научих полезна инфо…

  • Божо  On 31 октомври, 2013 at 15:34

    Аз проблемът съм го решил със собствен сайт. Е, плащам за хостинг. Както казва casadimaya21 – все за нещо трябва да се плати. Но пък мога да си правя с платформата – пак WordPress – каквото си искам.

  • Homoerect  On 31 октомври, 2013 at 21:46

    Графе, кога ще ни направиш колективна снимка – на мен и Божо, за да ти красим блога? 🙂

    • Графът  On 1 ноември, 2013 at 07:00

      Идеята не е за изхвърляне!
      Върти ми се нещо из главата (не точно за снимки), ама първо да си оправя батаците в блога.
      Че то сега е по системата „тука има, тука няма“. 🙂

  • zelenkroki  On 1 ноември, 2013 at 18:19

    Графе, веднага се възползвах от идеята за обяснение на непредвидените реклами. Благодаря ти за пореден път!
    При „джаджите“ може да се избира и само текст, така че да стои постоянно в долната част на блога.
    Честит 1 ноември! 🙂
    http://esoutryavna.wordpress.com/2013/11/01/01-11-2013/

    • Графът  On 2 ноември, 2013 at 02:11

      Благодаря, zelenkroki, ще се възползвам от съвета.
      Честит празник (със закъснение, но до преди малко не можех да вляза в блога си даже и от Опера)!

Вашият коментар

