Обикновени убийства

–                           Донесох книгата на Жоро – казва Точица – искаш ли да ти я дам?
–                           Дай я – отговарям – да се поразсъня, че тия дни само ми се дреме, май имам остатъци от някакви мечешки гени.
–                           Сигурно ще се разсъниш – смее се тя – точно по твой вкус е: разкази хем с логичен, хем с неочакван край.

Опаа, логичен, пък неочакван? – мисля си – „Това какво ще рече? За читатели скарани с логиката или за два пласта на действието?”

Носи ми тя книгата. Поглеждам я – заглавието на корицата
„Обикновени убийства”.

Ясно, криминале. Българско. Съдейки по обема на книгата (близо 300 стр.) надали са различни случаи без някаква обединяваща връзка. Логично и очаквано – връзката сигурно е някакъв български Шерлок Холмс или Поаро. Я да видя какво име му е измислил авторът?

Разгърнах и веднага предупреждение от автора:

Тези истории са измислени.

Всички лица и събития са плод

на въображението на автора, откъдето

са и съответните неточности

Сънливостта ми изчезна окончателно! Преди да съм почнал да чета, книгата ми сервира предизвикателства, които трябва аз лично да реша:

  • Обикновени – без кавички – в общоприетия смисъл няма как да са. С такива се пълнят вестници, не книга.
  • Двете половини на лицето (Джекил и Хайд) на убития (?!?) върху корицата. (Браво на художничката Калудова!)
  • За „логичен, но неочакван” вече споменах.
  • „въображението на автора” и „съответните неточности” – неточности в какво, в уж измислени обикновени убийства?!?
  • Според съдържанието разказите са 13!?..

Отворих книгата и…по някое време Точица ме издебнала с фотоапарата. 🙂

…………………………………………………

Спокойно, разбира се, че няма да ви разказвам съдържанието, нищо не сте ми направили нито вие, нито авторът! 🙂 Няма да ви кажа и решенията ми на предизвикателствата.

Просто не я оставих, докато не я прочетох и сега, кой знае защо, все ми се струва, че имам добър стар приятел, с когото много пъти сме ходили за риба. Аха да му вдигна телефона, ама не ми остава друго, освен да чакам следващите 13 „за да го попитам” дали са намерили… 😉

Единствения цитат, който не мога да се въздържа да не дам е:

„И все пак риболовът си е за предпочитане!”

Защо точно този? Я се вгледайте пак в корицата…

___________________________________________
Книгата е на издателство Пергамент Прес и може да се намери във всички големи книжарници, вкл. онлайн.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Георги Милев  On 29 декември, 2011 at 19:18

    Благодаря Ви, наистина много, много ме зарадвахте! Радвам се, че сте се забавлявали, написах тази книга именно за забавление!

    • Графът  On 30 декември, 2011 at 19:43

      Благодаря Ви, г-н Милев, за вниманието към моето писание!
      Да съм се забавлявал…е, може да се каже и така. 🙂
      Но всъщност, четейки книгата, аз все повече имах чувството, че става дума за забавен начин да се разкажат изключително важни неща. Които аз съм усещал и сега ги чета разказани и подредени без да се натрапват със сериозността си и затова толкова повече въздействащи.
      Може да са измислени, но накрая си казах „Знаех си!”… 🙂

  • Муниконтин  On 30 декември, 2011 at 02:17

    Пак ме зариби! 😉 Ще ме накараш да се размърдам и да си я намеря! 😀

  • justjulia  On 30 декември, 2011 at 13:38

    И мен ме зариби, но аз ще си я поръчам като се върна на работа 🙂

  • Георги Милев  On 30 декември, 2011 at 21:14

    Радвам се, че сте открили за себе си и този пласт, за както казвате, „важните неща“. Още веднъж благодаря! Весело посрещане на Новата година! 🙂

  • harbinger  On 31 декември, 2011 at 19:06

    2012! Да бъде плодоносна и миротворна!

  • bogpan  On 31 декември, 2011 at 20:57

    За много години г-н Графе на Вас и на вашите любими. Забавен е Милев, независимо от смразяващото заглавие. Приятно четене и живи и здрави!

Вашият коментар

