Без Facebook

От днес съм без Фейсбук.
И на български, и на есперанто.
Не, че и досега, като имах акаунт, бях „вътре”, ама… Само подвеждах познатите си и непознати приятели. 🙂

Благодаря на Тишо, че ми спести перипетиите, през които той е минал. С линка от него всичко стана на бърза ръка с един замах. И почти безвъзвратно – дават ми хората 14 дена възможност ако се „разкая” да се върна като блудния син, ама няма такива шансове. 🙂
За всеки случай ще направя проверка на 5-ти май – не че съм излишно мнителен, ама на вълка вратът му бил дебел, защото… 😉

Не пиша просторни убедителни мотиви за решението си, – в този случай всичко е съвсем, ама съвсем лично за всеки и никой няма право да му се бърка със съвети.
Аз като обичегам* шкембе чорба имам ли право да ви карам всички да се захласвате по нея?!? 🙂
Затова само ще копирам писъмцето, което вися десет дена като предупреждение на стената ми във Фейсбук – за който не го е видял:

Драги приятели,
От днес, 11.04.2011, десет дена ще влизам редовно тук и ще бъда на ваше разположение.
На 20.04.2011 ще изтрия напълно присъствието си.
Очевидно регистрацията ми във facebook беше грешка. Не се чувствам на мястото си в така наречените „социални мрежи”. Въпрос на характер…
Лошото е, че тази грешка рефлектира върху доста хора, които ме избраха за приятел. Подведох ги без да искам.
Моля да ме извините!
Ще очаквам всички, които ми простят, „у дома”, в блога си https://vascont.wordpress.com/ или на vaskonstantinov@hotmail.com
Винаги сте добре дошли, драги приятели!
Искрени благопожелания на всички!
Графът

И някои коментари от там:
Mike Ramm – Решението е изцяло Ваше, Графе, но аз мисля, че човек може успешно да съчетава блогването с присъствие в социалната мрежа. Просто трябва малко по-силна воля, за да не се поддаваме на изкушението да си загубим целия ден в безцелно общуване, но това се научава.
Даниела Гакева-Славчева – До среща в блога Ви 🙂
Лю Чан – Графе, аз, пък се притесних! Надявам се, че нищо не Ви е засегнало** 🙂 Другият Ви последовател 🙂
Вили Филипова – Графе, Вие най-добре знаете къде Ви е мястото 🙂

Благодаря за разбирането, драги приятели!

И! – извън социалните мрежи не значи извън социалните проблеми и „социалното шоу”!.. 😉

_____________________________
* В есперанто има много удобна наставка –eg- усилваща многократно смисъла на думата, та реших да я пробутам. На български ще ми трябва една камара думи за да ви обясня, че мога да се натъпча до припадък с шкембе чорба! Макар, че пак стана така с това обяснение… 😀

** Нищо, Лю, даже в момента съм в много весело настроение. Като си представя как всички въоръжени сили на България са хвърлени в героична битка с кравите-терористи и се хващам за корема! 🙂
Между другото, тези крави провериха ли ги за принадлежност към ДС? 😀

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • zelenkroki  On 20 април, 2011 at 14:52

    Уважаеми Графе,
    От невиделите досега съобщението Ви съм. (Защото обичам да използвам електронната поща с доброволен абонамент за известия.)
    Поздравлявам Ви за взетото решение!
    Проява на по-силната воля е човек да бъде верен на себе си.

    • Графът  On 20 април, 2011 at 18:00

      Благодаря, zelenkroki!
      Да бъде верен човек на себе си се и отплаща – избягва се в последствие доста неприятното чоплене на съвестта за несвършена работа… 🙂

  • Божо  On 20 април, 2011 at 16:01

    аз имам акаунт във Facebook по служебни причини – трябваше ми за нещо конкретно, свързано с работата.

    Мислех да го изтрия после, но се отказах. Още повече научих, че реално акаунтите не се изтриват, само се деактивират.

    Така че си го пазя и чат-пат споделям нещо в него.
    Не ми пречи и повече от веднъж, два пъти на ден не му обръщам внимание.
    Гледам на него като на възможност нещата, които ме интересуват и вълнуват да стигнат до повече хора.

    То всеки гледа на нещата по свой начин, ама малко ми е странна тази история – един си трие акаунта някъде, друг си трие блога 😀

    Помня, попаднах на някакъв юнак преди време, който решил да си трие блога и по този случай обяви всички, които четат блогове едва ли не за глупаци 😀 Не че конкретният случай има нещо общо с него, просто ми го напомни.

    • Графът  On 20 април, 2011 at 17:53

      Божо, не за агитация, 🙂 а само за сведение:
      Във фейсбук наистина се предлага достъпно само временно „замразяване” на акаунта. Но чрез линка от Тишо се изтрива окончателно и невъзвратимо след като минат 14 дена.

      • Божо  On 20 април, 2011 at 18:22

        До колкото знам профилът става недостъпен за притежателя му и за посетителите, но си остава в базата на фейсбук. Така че, ако някой иска да злоупотреби с нечии данни, може да го направи, въпреки че човекът си е изтрил профила. Стига да се свърже с подходящите хора…

        • Графът  On 20 април, 2011 at 18:34

          Да си го закачат профила на ухото, аз го видоизмених доста! 🙂
          А и най-много да злоупотребят с писанията ми – халал да са им! 😀
          И все пак мисля, че в базата им остават при замразяване, поне така твърдят.

  • deni4ero  On 20 април, 2011 at 23:40

    😀
    Важното е, че сте тук, Графе! И, ако може, така, да Ви побутна малко, по-често да пишете … ако може 😀 (тук си представете, че съм Милчо и се умилквам 😀 )

Вашият коментар

