ГЕРБ

Какво означават тези 4 главни букви знаем всички. Откога се появиха като съчетание също си мислим, че знаем.
И аз бях сигурен, че зная, докато съвсем случайно не ми се мярна многократно тази комбинация, отпечатана на съвсем неподходящо за представите ми място…

При едно от посещенията при очарователната ми зъболекарка и нейната свирукаща машина 🙂 бях подранил и се наложи да почакам. Започнах да преглеждам купчината списания, задължителен атрибут на всяка, уважаваща себе си, чакалня.
Прелиствам разсеяно (здравното четиво не ми е сред любимите 🙂 ) докато в някаква статия със сложно и напълно непознато заглавие, ми се наби ГЕРБ. Задържах погледа си – ГЕРБ, ГЕРБ, ГЕРБ, многократно и добре открояващо се!

Веднага се залепих – вие щяхте ли да подминете?

Първата ми работа беше да погледна диагонално къде е споменат г-н Б.Б. – зер може ли без неговото име в статия за ГЕРБ. Все едно в статия за БКП едно време да не се спомене др. Т.Живков!

Няма.

Преглеждам по-внимателно. Няма и няма…

„Странна работа” мисля си. И се зачитам.

Ето извадки от това, което прочетох. Може малко тенденциозно да са подбрани (идеята за това писание вече шаваше в главата ми 😉 ), но пък са точни.

В най-лошото си проявление, ГЕРБ означава години безсънни нощи.
Обяснение на физическата болка с психическа такава: Страх. Страх. Страх. Вкопчване в страха. Продължителна несигурност. Чувство на обреченост.
В професионално отношение това е разрушително: най-напред изтощението води до непродуктивност.
Постоянно повтарящите се епизоди на характерния глас представляват проблем в сферата на обществените връзки.
Не е чудно, че нашата вътрешна анатомия се променя в отговор на това (ГЕРБ).
Паническото разстройство може да доведе до ГЕРБ синдром, това твърди американският лекар Stuart Shipko, който е специалист в областта на тревожните разстройства.
Разстройствата, причинени от ГЕРБ синдром, могат да предизвикат сериозни увреждания.
В редки случаи увреждането може да бъде толкова жестоко, че да причини кръвоизлив или много да затрудни дишането.
Не всички хххх, които изпитвате, са предизвикани от ГЕРБ разстройство. Много от тях имат друг произход. Но когато симптомите се повтарят и влошават качеството на живот, се приема, че налице е състояние, което се нарича ГЕРБ синдром.

Отдавна сте се досетили, че става дума за болест. Нарича се „Гастроезофагеална рефлуксна болест” или съкратено (както е прието в мед. литература) ГЕРБ. Дефинира се като състояние, развиващо се следствие на рефлукс от стомаха, който предизвиква различни симптоми и усложнения.
И за да не се стреснете случайно в личен план бързам да ви успокоя: не всички киселини, които изпитвате, са предизвикани от гастроезофагеалното (ГЕРБ) разстройство. 🙂
Между другото, предпочитаното първоначално лечение на ГЕРБ синдром (алтернативата е хирургическа намеса!) е терапия с ИПП.
Какво означава това ли? Че откъде да знам – не съм си записал!
Но отнесено към по-младия и широко популярен ГЕРБ си имам лична разшифровка: из _ _ _ ен п_ _ ен пр _ _ ал. Според мен е за предпочитане пред посочената алтернатива… 😉

Това с двата ГЕРБ-а е куриозно съвпадение, благодатно за малко фръц-фръц в блог, нали? 🙂

Но…преди време ние умувахме за ролята на съвпаденията в живота на личността и доколко те са наистина случайни за съдбата ú. И доста основателно се съмнявахме в обяснението „случайност”…

А как стои въпросът със случайните съвпадения в живота на един народ?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Вашият коментар

