Струва си!

Сред най-скъпите ми спомени все още поставям не толкова някой поход в неизследваните гори на Централна Бразилия, колкото разходките ми по варовиковите  плата на Лангедок в търсене на допирната точка между два геологически пласта. Това нелогично за неосведомения наблюдател търсене за мене е истинският образ на познанието и на радостите, които то носи.”

Тези думи от „Тъжни тропици” ми дойдоха на ум, когато прочетох биографичните сведения, които е дал за себе си Вячеслав Иванов в многоезичния си блог с чудесното многозначително заглавие Поамикецаемся?..

А ги прочетох не случайно.

Преди време ме заинтересува публикация на есперанто в сайт с интересно име и се абонирах. Това, че започнаха да се появяват в „Емисии” и публикации на руски не ме изненада – в есперантските блогове двуезичието не е нещо необикновено. Чак когато започнах да чета интригуващи материали за България реших да вляза в блога и да го разгледам по-подробно.

Оказа се, че съм пийвал водичка без да погледна откъде извира!

Преди всичко, открих един млад човек, който по нещо ми напомни за Леви-Стронг. „А колко езици знаеш?” – „Зависи как се пресмятат. За повече от 20 езика зная повече от среден випускник на добър филологически факултет. Да, казват ми, че се разпилявам, но така е по-интересно.” И поставил за епиграф на блога си «Для познания нравов какого ни есть народа старайся прежде изучить его язык (Пифагор Самосский)».

Сега пак се върнете на цитата, с който започнах…

Струва си да погледнете в този блог. Наистина си струва! Мисля, че няма да се наложи да ме „благославяте”. 🙂 Винаги е интересно да видиш, как те виждат добронамерено отстрани.

Езикът няма да ви е проблем – българите затрудняват ли се от руски! 🙂 В Toolbars  горе има лента „Болгарский Инглиш Осетинский Польский Русский Финский Французский Эсперанто”, но това не са езикови преводи, а тематично разпределение според езика. В „Страны” са лични впечатления от България, Русия, Турция, Финландия.

Гурмето, което се е получило обаче, наистина се консумира с табиет… 🙂

А за да не останете с погрешното впечатление, че в сайта се разглеждат само лингвистични въпроси (пак се сещам за Леви-Стронг) ето ви няколко откъси:

– „Ако богатите само дебелеят, а политиците само се сменят един друг и нищо не правят, за да се промени светът трябва само… Protest SongHugh Laurie.  Хю Лори днес е известен от сериала „Доктор Хаус”. Ако питате мен, нищо по-добро от ролята в сериала „Jeeves and Wooster” не му се е случвало. Там е идеално всичко: вълшебна музика, играта на актьорите, сюжета, Royal English, детайлите на епохата.

– „Маджарово – планинско селище с вълшебни околности. В града се мъчат да привлекат туристи в популярния на Запад вид туризъм birdwatching. Там на скалите живеят няколко вида лешояди, за които се грижат и има организирани площадки за наблюдение. Има прекрасен птичи музей, в който може, например, да се «позвъни на птица», избирайки номера ú от справочника, и тя да «отговори».

– „Лидерът на българската партия „Атака” Волен Сидеров (…). Навярно за политическата екология са необходими националистически групи и партии, но аз се надявам, че милата на сърцето ми България никога няма да стане страна на победилата „Атака”.

И аз се надявам, драги Вячеслав, приятелю на България!

Здравей!

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

Вашият коментар

