Ремонт & грип

Колкото и щастливо да си живее човек виртуално идва време реално за ремонт. Влезеш в банята и тя те подхваща: „Само за компютъра си се грижиш, мен си ме зарязал и никакво внимание не ми обръщаш. Я ме виж на какво съм заприличала, искам нови дрешки! И не си прави оглушки, че ако се разплача три етажа надолу ще разберат!”.
На всички в къщи се оплаква.
Права си е, не са капризи. Значи, на дневен ред е майсторът…

За майстор в къщи има две генерални положения – непознат и приятел.

За непознат трябва да има човек солидни познания по строителен контрол – поне на ниво техникум. Защото още класиците са описали принципа – коминочистачът троши керемидите на покрива докато отпушва комините, майсторът запушва комините докато препокрива покрива … И колкото и да го гледаш в ръцете, пак ще изпуснеш нещо. А и трябва да умееш да ги държиш изкъсо, иначе гарантирано ти изчезват за неопределен срок след като разбутат всичко.

Няма спор, друго си е да ти е приятел! Ще направи ремонта като за себе си.

Разгеле, имам такъв. Добър приятел ми е, често се виждаме. А и добър майстор – в София го ангажира чужденец да му направи ремонт в Австрия.
– Светльо, – викам му – банята отдавна плаче за смяна на плочките, намерú време.
– Дадено, – казва той – от 5-ти октомври имам малко време, ще ти я направя.
– Хубаво, – казвам – Точка ще избере плочките и оттам нататък оставям всичко на теб. Колко ще ме държиш без баня?
– Най-много 2-3 дена, нямаш проблем.

Купуват плочките, шкафче, умивалник и каквото там трябва. Идва Светльо и започва като в собствената си баня.
– Виж какво, не може тоя водомер да стърчи така на стената, пречка се, грозно е. Ще го вкопаем.
– Това прозорче хич го няма, поръчвам ново.
– Ще сложа вентилатор на стената – като се запали лампата да заработва.
– Това електрическо отопление е вятър работа. Или трябва да чакаш, или докато се затопли и ти си се окъпал. Ще прекарам лира от парното, да си е топло винаги.
– Тия тръби не мога така да ги оставя, стари са, ще мине някоя година и ще се пробият. И ще трябва да се къртят плочките.
– А бе, Светльо, – опитвам се да вмъкна аз – след някоя и друга година плочките ще са ни омръзнали вече и ще плачат за нови…
– Не може то така! – отрязва ме той – Как ще ти оставя тръба, която скоро може да се спука!
Във всичко е абсолютно прав, не си търси работа допълнително.
Не се и помайва – за къртенето и грубата работа прати в началото момчетата, те събраха и изхвърлиха боклука, той работи всеки ден (снощи до 22,30 часа).
Мина една седмица и горе-долу сме до средата. Питате за „двата–три дена” ли? Не ме е излъгал, ама още не е стигнал до лепене на плочките, за тях толкова ще му трябва. Стар апартамент, какво да го правиш – къде бутнеш почва да пищи „Поправи ме!!!”.

Затова пък става, както не сме си и представяли!

„& грип” има в заглавието. Не съм забравил.

Миналата година като лепяхме книжни камъни в кухнята с Точица бях болен, ако си спомняте.
Е, тази година пък от първия ден на ремонта ме хвана това, дето по времето на баба ми му викаха настинка, по времето на майка ми – инфлуенца, а сега – грип. 🙂
Това май иска да стане традиция – има ли ремонт да съм болен. Добре, че и в двата случая съм болен на крак.

Ама дано скоро няма пак ремонт… 😉

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Жени  On 10 октомври, 2009 at 13:03

    Ох, напоследък около мен все чувам пожеланието: „Да не ти влиза майстор в къщата“. А уж все познати са майсторите…
    Пожелавам Ви бързо справяне с майсторите и още по-бързо оздравяване 🙂

  • Графът  On 10 октомври, 2009 at 13:20

    Благодаря, Жени!
    От Светльо наистина не мога да се оплача. Лошото е, че апартамента си иска един основен, ама наистина основен ремонт. Той си иска, на нас не ни се иска… 🙂

  • Макс  On 10 октомври, 2009 at 16:34

    Скорошно оздравяване и приключване на ремонта Ви желая Графе.

  • mislidumi  On 10 октомври, 2009 at 18:11

    Бързо оздравяване и скоро нова баня!:)

    Графе, има проблем с тази статистика за посетителите, която е горе в лявото каре – минава върху текста и не можах да прочета публикацията в блога Ви, а трябваше да я чета в четеца ми. Можете да сложете статистиката в най-долната част на същото поле, примерно. Там няма да прачи.

    Поздрави и много усмивки. Имам да черпя бонбони, помня още 🙂 Надявам се скоро.

  • Графът  On 10 октомври, 2009 at 20:05

    Благодаря за пожеланията! Ще се постарая. 🙂

    mislidumi, преместих джаджата – за всеки случай. Но това вероятно е до настройка на нета. Аз съм с Opera 2, в долната лента имам иконка за настройка в ширина – с нея я увеличавам за да я видя по-добре и после я прибирам в размера на колоната. Отделно това го има и във View.
    И Internet explorer би трябвало да има някъде такова нещо.

  • вили  On 11 октомври, 2009 at 00:31

    Бързо оздравяване и след това да видим снимки на новата баня! 😀

  • Муниконтин  On 11 октомври, 2009 at 01:19

    Ремонт + грип! Че това си е класика в жанра! 😀
    Oздравявай бързо, че ще ти излезе име! 😉

  • bogpan  On 11 октомври, 2009 at 08:46

    мда..и при мен нещо подобно. изобщо подобието е доста често срещано явление. само дето с майсторите хептен…и си тече , просто ужас.
    г-н Графе, оздравявавйте, че идват едни странни дни-23 -ти.))))

  • Поли Козарова  On 11 октомври, 2009 at 15:26

    Оздравявайте бързо, че започнахме и ние да кихаме 🙂

  • deni4ero  On 11 октомври, 2009 at 15:37

    Кво име ще излезе, Муцуни – Ремонт на грипа?
    Графе, бързо и леко оздравяване 🙂

  • Графът  On 11 октомври, 2009 at 18:53

    Слушам, мили приятелки, и се подчинявам – започнах да оздравявам (пу-пу, да не чуе дявола!). 🙂
    А вие четете грипното ми писание от разстояние, да не ви заразя! 😀

Trackbacks

  • By Освежаване « Графът on 18 юли, 2011 at 08:46

    […] на Светльо случихме много със солиста в „песенното изпълнение”. […]

Вашият коментар

