Парламентарни избори 2009

Първоначален поглед при резултати от 99,88% протоколи.

Аз съм доволен от резултата. Избегнахме най-лошото, което можеше да се случи в сегашния момент – политическа нестабилност. В тази ситуация е добре и това, че с отговорността се натоварва един политически субект – за добро и лошо той ще е виновен.

В тези избори:

Най-печелившият е ДПС – повишението им от 2005-та е близо 150 хил. гласа.

Най-големият губещ са сините – спрямо предишните парламентарни избори губят над 230 хил. гласа. Сега взеха толкова, колкото щеше да вземе и СДС самостоятелно (толкова са гласовете за ОДС в 2005-та!). Очевидно сините не можаха да преглътнат „белия кон” на Костов и наляха солидна подкрепа на ГЕРБ като антикостовски вот. БСП помогна за това, особено с прословутия клип – който го е правил, май точно това е целил, надали е очаквал сини да дойдат при БСП…

БСП е очаквано губещ. По-малко, отколкото се очакваше – те си взеха твърдия електорат от 800 хиляди. Не съм привърженик на „световните конспирации”, 🙂 но имам чувството, че няколко решаващи „гафа” в полза на ГЕРБ не са съвсем случайни:
– Разделянето на изборите – надали някой се съмнява, че ако бяха общо на 7-ми юни резултатите щяха да са много по-туширани. И отговорността на ГЕРБ много по-малка.
– Мажоритарните 31 депутати – и децата знаят, че тази година те само на думи са мажоритарни, всъщност са чисто партийни. Т.е., още отначало беше ясно кой ще спечели най-много от тях.
– Споменатият клип.
В аспект на чисто партиен интерес те постигнаха максималното – далеч от властта следващите няколко години без да загубят твърдия си електорат, накисвайки новопоявилия се сериозен „враг”…

За Атака няма нищо ново – те са си те. Е, имат стотина хил. гласа повече от 2005-та, ама това е от избирателната активност и антидогановия хъс – процентът им е само с 40-ина стотни повече и са в рамките 300-400 хиляди.

За НДСВ писах още след евроизборите, че трябва да мислят за бариерата. Слабо мислиха… 🙂

За ГЕРБ не споменавам – за тях като политически субект ще говорим след някоя и друга година. Дали ще са еднодневки, дали ще се закрепят, сега не може да се каже – НДСВ е добър пример в това отношение.
Може те да се стабилизират като десен субект (ББ няма да е вечен 😉 ) ако при сините продължи да се подвизава Костов…

Това е от първи впечатления. Като излязат пълните резултати, тогава може пак да поговорим по тях.

Е, да ни е честито ново правителство с премиер г. Бойко Борисов! 🙂

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • kanew  On 6 юли, 2009 at 11:19

    И аз съм доволен 🙂

  • batpep  On 6 юли, 2009 at 19:43

    хаха, ти си първият, с когото мислим почти еднакво:)
    аз ли съм одъртял или ти си подмладял 😆

  • Графът  On 6 юли, 2009 at 23:48

    …или и двамата сме поумнели… 😀

  • вили  On 7 юли, 2009 at 00:42

    Аз отчитам голяма активност на хората край мен. Повечето гласуваха против тройната коалиция и с надежда, че ще дойде по-добро утре! Дано да е така 🙂
    И аз съм доволна, Графе, от резултатите. А за ГЕРБ все още наистина нищо не можем да кажем. Дано не стане като с НДСВ…

  • таня  On 7 юли, 2009 at 13:35

    по темата: Защо ли ти вярвам, че си доволен от резултатите? 🙂 И аз съм доволна също като теб. Разсмя ме, но нали знаеш смехът ми на какво прилича.

  • Графът  On 7 юли, 2009 at 13:54

    Вили, откровено казано повече ме интересува какво ще стане с нас, обикновените хора. В повечето случаи оставаме излъгани след „дано” и „надежда за по-хубаво”. Като в тотото – десетки хиляди всеки тираж с надежда и „дано”, десетки спечелили…

    Таня, в смеха ни е силата! 😀

  • Леш-Пепелеш  On 7 юли, 2009 at 16:13

    „Halloween“ през юли
    ====================

    Ще призная бате Бойко
    за лидер най-славен,
    ако сам очеловечи
    тоз народ забравен.

    Ако европейци стори
    волжската ни орда,
    дето нявга покорила
    Византия горда.

    Казват – да си европеец
    е стилно и славно:
    плюеш ти на всяка „чалга“,
    с валс се носиш плавно…

    И жена ти вече не е
    стринка-дебелана,
    а е секси-манекенка
    със коси развяни.

    А синът ти плямпа вече
    барем три езика:
    „Мен в Сорбоната ме тегли,
    тате!“ – тъй ти вика.

    И ти чувстваш, че си вече
    не селянче диво,
    а бизнесмен с вратовръзка
    и пардесю сиво…

    Но за всичко огнеборец
    ни е нужен тука:
    със маркуч, въже и стълба
    да скочи в боклука,

    и от там да ни измъкне –
    малко обгорели,
    олисяли, ощърбяли,
    сплути и дебели.

    Нищо, че ни тъй харесва –
    да тънем в лайната;
    тъй не може да е вечно –
    ГРЯХ НИ НА ДУШАТА!

  • sieminehn  On 7 юли, 2009 at 16:47

    Изборните резултати бяха почти както беше предвидено. В Борисов хората видяха новия месия, който ще оправи положението.
    Но по-вероятно е, ГЕРБ да последва политическата съдба на НДСВ, което би било логичен завършек.
    В момента в който Синята коалиция и ГЕРБ се коалират, това ще е смъртната присъда на новите управляващи.
    Дори и да изкарат мандата, те няма да са това, за което хората са гласували.
    Много хора гласуваха за ГЕРБ, с надеждата да елиминират Командира от властта.
    Така, че бъдещето на ГЕРБ е на кръстопът. Или да легнат на бизнеса и да му играят по гайдата или да оправдаят доверието на тези, които са ги избрали.
    Мисля, че ще е по-скоро първото.
    Свидетели сме на зараждането на една нова олигархия, която ще е по-брутална от предишната.

  • Графът  On 7 юли, 2009 at 19:59

    Леш-Пепелеш, няма да му е трудно на „огнебореца” да „скочи в боклука” – погрижил се е да го има достатъчно в София… 😉
    Грях ми на душата, ама нали може да си спомня за този поетичен коментар след 4 години, живот и здраве? 🙂

    sieminehn, за съжаление мисля, че сте прав в заключението. Не трябва да се изпуска предвид кой всъщност докара ГЕРБ до възможността да бъде избирана като спасител. Така, че тя ще си играе ролята, за която е наета в пиесата.

Trackbacks

Вашият коментар

