Докато сме на тази вълна…

Сериозна и интересна дискусия направихме в предишната тема за това какви трябва да бъдем.
Когато ние, хората, сме се появили в живия свят сме били чиста страница. Независимо от вярата ни как е станало това появяване.

Създал ни е Бог по свое подобие.
Но само външно. Никой не е дръзнал да каже, че сме получили и съдържанието и сме богове като Него. Даже напълно развит ум и разум не ни е дал! Оставил е на нас и обстоятелствата да ни „зареждат програмата”. Експеримент? Може би, някак сам се налага този извод.
До изгонването ни от рая ние нищо не сме знаели – даже да се размножаваме за да оцелеем.* Как да си осигуряваме храна, подслон, как да се обличаме (че атмосферните условия никак не приличали на райските), как да се пазим от врагове (доста зверове са нямали хабер от Божието изявление, че цялата живост на Земята е направена за наше ползване).
Доста жестоко ми се вижда това изгонване, все едно да изхвърлиш безпомощно дете на улицата! Имали сме късмет, че сме оцелели…
За да съм обективен, трябва да кажа, че Бог не ни е изхвърлил дефектни и е дал сериозни инструкции за ползване и развитие. Нещо повече – знаейки, че с течение на времето те ще се забравят и префасонират, периодично праща посланици да ги припомнят.

Произхождаме от животинския свят, маймуните.
Принципно това не променя нещата. Вярно, имаме „в наследство” житейските умения. Имаме и известен разум (какъвто и животните имат) за „всекидневна употреба”. Но при нас започва „на чисто” съвсем различно развитие – душевно, най-общо казано. Развитие в нещо много по-голямо от осигуряване на храна и потомство.
Подобно развитие би трябвало да събира в себе си всичко полезно, всичко хубаво и да го развива. Вместо това ние не само, че не сме развили, но сме изхвърлили положителните неща от животинското ни наследство!

Ако приемем, че произходът ни е извънземен, то тогава или имаме неизвестно с каква цел експеримент, или извънземните са били някакви гадняри!

При всяко положение, обаче, в нас е бил вложен зародиш с не предначертано развитие. С възможности за много варианти на това развитие.

Поставям пред вас, драги приятели, въпрос, който ме вълнува:

Защо от кристално чистото изворче-поточе е станала мътна отвратителна река?

_______
* Между другото, защо Бог толкова се е ядосал, че сме научили удоволствието от съвкуплението? Нали вече е бил създал животните и е вложил в тях същия този „грях” като единствен начин да съществуват?

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Графът  On 8 февруари, 2009 at 18:24

    Въпросът ми е толкова общ единствено с цел да се осигури свобода – всеки да може да даде своята конкретизация и във въпросите, и в отговорите. Много разклонения бяха маркирани в коментарите на „Неволно дочут разговор”.

    Снощи гледах отново „Дънди Крокодила”. Там синът му има реплика „Баща ми ме е научил да не убивам нищо, което няма да ям”. Тя оформи моя първи въпрос, на който нямам отговор:
    Защо бащите не учат децата си да не убиват нищо, което няма да ядат?
    Колко проблеми на човечеството биха били решени…

  • deni4ero  On 8 февруари, 2009 at 19:46

    a, не, Графе, Бог не се е ядосал от това, че хората са научили съвокуплението, щото те вече са го знаели. Пише, че жената е създана от мъжа, човек ще остави баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те двамата ще бъдат една плът, което предполага, че още в Рая преди да са яли от дървото на живота и познанието, те са познавали това удоволствие, което изобщо не е грях. Грях е сега, когато го правиш с чуждия пратньор и мамиш собствения, разните отклонения по въпроса като педерастията, лесбийството и аз много се дразня, когато го рекламират така, все едно е нещо, което е висша заповед. Дразня се, че на това учат децата ни. А, колкото до Дарвин, бях чела някъде, че той се разкайвал, че е изказал таква мисъл и изобщо не е имал това предвид, но някой го е взел и го е развил в тази насока. До колкото знам той е вярвал в Бог. За съжаление беше преди много години и не мога да се сетя къде съм го чела. А Бог се е ядосал на Адам и Ева за това, че не са послушали какво им е казал. Все едно да кажите н Точица като малко дете, когато е била – ‘не пипай печката, ще се опариш!“ И тя обаче отива и точно нея пипа, щото другарчето по люлка в махалата й казало, че изобщо не боли и като всяко любопитно дете, тя отива и бам с нечовешка мощ си залепва ръчичката на печката. Е, няма ли да се ядосате? Затова става въпрос. Изглежда жестоко изгонването, но това не значи, че Бог не е съжалил, затова и ги е предпазвал от всички зверове и т.н. Дал им е способности и умения, за да не умрат от глад и така 🙂 В кратце толкова 🙂

  • deni4ero  On 8 февруари, 2009 at 23:51

    тъй, понеже, сега пак се зачетох и видях нещо на втори прочит, моля за извинение, ето го – „как да се обличаме (че атмосферните условия никак не приличали на райските)“, та, по този повод, се казва, че Бог е ушил кожени дрехи на Адам и Ева и чак тогава ги е изгонил от Едем.
    Извинявам се, че превзех микрофона, ама се сещам на пресекулки, та на пресекулки се изказвам 😳

  • Графът  On 9 февруари, 2009 at 00:19

    Хе, deni4ero, грешиш нещо. Това ми е трудничко да го повярвам. Май тия, които го казват са се поувлекли. 😉 Бог им ушил кожени дрехи? Дори да си е направил инструменти за целта, от кожите на какви райски животни ги е направил?
    А и доколкото си спомням ставаше дума, че са прикрити само с листа. Така ги е нарисувал по каноните на църквата и Мазачо на фреската в църквата Санта Мария дел Кармине във Флоренция. http://bg.wikipedia.org/wiki/Файл:Masaccio_026.jpg

  • deni4ero  On 9 февруари, 2009 at 00:38

    Графе, оставете фреските в църквите. Така пише в Библията – Битие 3глава,21стих. Прикрити са листа, от момента, в който са яли от дървото и са „видели“, че са голи 🙂 Пък и нема да обикалят света само по смокинови листа, де 🙂 А и кой е казал, че изглеждат толкова грозни Адам и Ева? Аз бих се обидила, ако ме нарисува някой така 😉

  • deni4ero  On 9 февруари, 2009 at 00:38

    Графе, оставете фреските в църквите. Така пише в Библията – Битие 3глава,21стих. Прикрити са листа, от момента, в който са яли от дървото и са „видели“, че са голи 🙂 Пък и нема да обикалят света само по смокинови листа, де 🙂 А и кой е казал, че изглеждат толкова грозни Адам и Ева? Аз бих се обидила, ако ме нарисува някой така 😉 Лека нощ 😀

  • Муниконтин  On 9 февруари, 2009 at 02:09

    На мен по други въпроси ми се въртят в главата, ама Deni4ero ми ги измести с тези кожени дрехи! 😀 Кожите все пак трябва да са принадлежали на някого, нали? 😉

  • Mari-ana  On 9 февруари, 2009 at 07:18

    Ако разгледаме Адам и Ева не в контекста на „първородния грях“ и кожените дрехи, а като родители, аз бих ги обвинила в грешки при възпитанието на децата. Определено те имат вина, че кристално чистото изворче-поточе Каин се е превърнало в мътна отвратителна река. Първите и най-големи замърсители на тези чисти извори са родителите. Няма значение кой от двамата е направил грешката, вината е и на двамата родители.

  • Mari-ana  On 9 февруари, 2009 at 07:35

    Колкото до Библията. Според мен въпросът е във вярата (с малка буква). Някои вярват, че е свещената книга на определена религия. Други я възприемат като историческа книга. А трети като сборник с притчи и приказки. Аз лично не оспорвам вярата на никого, уважавам я. 🙂 Опитвала съм преди години – като ходене в гъста мъгла е. 😉 Вървиш по своя път, знаеш че има и други, но нито ги виждаш, нито достигаш до тях.
    Графе, спорих с религиозен човек (поп). Използвах като аргументи логика и разум. На петата минута бях наречена грешница, безбожница и пр. А всъщност не съм. 🙂 За мен Вяра, религия и църква са три различни неща. Библията служи за целите на религията и църквата. Вярата няма нужда от книги. Тя е в сърцето и душата ти. Но пък всеки има право да си вярва в каквото поиска. 😀

  • Графът  On 9 февруари, 2009 at 14:25

    Съгласен съм с Вас, Mari-ana. Това ми писание няма за цел да провокира верски спорове. Но нямаше как по друг начин да мотивирам тезата си, че във всички случаи сме започнали на чисто.
    Тезата Ви за родителската вина на Адам и Ева е много интересна и за мен поне, оригинална – за първи път я срещам.
    Колкото до попа – ами и той е човек! 😉 И действа като доста участници из нета (че и не само) – закъсваш с доводи, пускаш квалификации. Те поне никога не са дефицитни… 😀

  • deni4ero  On 9 февруари, 2009 at 16:20

    🙂 абе … докато не станем съвършени, да не бързаме да обвиняваме, а 🙂 Не защитавам Адам и Ева, а говоря изобщо, глобално и по принцип. Щото, ако трябва да се поставим на тяхно място – родители за първи път в света, в живота, кво знаят те … ние като имаме такъв опит пред нас та сме великите родители 🙂

  • astilar  On 9 февруари, 2009 at 20:10

    В случая съм от тези, които са „закъсали с доводите“, а се обаждам, за да мога да получавам известия за новите ви коментари и да следя разговора ви. Интересен ми е!

  • Mari-ana  On 10 февруари, 2009 at 07:58

    Не е въпросът да сме велики родители, а да направим онова, което трябва, за да станат децата ни достойни хора, добри и уважавани. „Първите 7 години“ е много вярна приказка.
    Astilar, едва ли си го закъсала от към доводи по тази тема. Сигурна съм, че правиш всичко възможно, за да направиш кристално чистото сладко изворче Кремена в прекрасна река. 🙂
    Аз вярвам, че ако родителите са дали чудесна семейна среда и добро възпитание на децата си, каквато и мръсотия да се изсипе после върху тях, тя няма да ге превърне в мътна река.
    Въпросът Графе, е не „Защо“, а по-скоро „Какво“ замърсява чистите души. Изтъквам за втори път родителите като най-важни, но има и други фактори, разбира се – приятелите, обществото, работната среда, бъдещ партньор в живота и др.. Всички те обаче, Всички те обаче, не биха имали такова голямо влияние върху него, ако родителите си свършат работата както трябва. Винаги има изключения. Мнението ми за ролята на родителите е принципна – говоря от личен опит и наблюдения.

  • Графът  On 10 февруари, 2009 at 14:37

    Няма спор, Mari-ana. „Какво” е изключително важен въпрос, защото от него зависи адекватен „как” (да се противодейства).
    Аз не го замествам със „защо”. Моят въпрос е за първопричината – защото се е тръгнало по „лошия” вариант, като равностойно е можело по „добрия”. Да не говорим, че при божествения ни произход е трябвало задължително да бъде така.

  • deni4ero  On 10 февруари, 2009 at 15:39

    то хубаво тва за божествения произход, ама да не забравяме, че като ще има добро (Бог), ще има и лошо (дявол) Та оттук насетне да си правим изводите сами. След като сме решили да познаваме доброто и лошото, значи имаме свободна воля и щом имаме свободна воля, значи сами решаваме какви ще бъдем – чисто изворче или мътна вода 🙂

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: