Закачката

Та да си дойда на думата, дето „Бродягата” ми я прекъсна. 🙂

Първата ни певица след 9.9.44, която в началото даже още не наричаха „естрадна”, беше Ирина Чмихова. Беше на щат към новосъздадената „Концертна дирекция” и изнасяше концерти. Песенни. Акомпанираше ù Евгений Комаров, страхотен тандем бяха. Зала „България” се пукаше по шевовете, когато тя имаше концерт. Имаше огромен успех. Винаги я чакаха навън след концерта за да я аплодират още докато си тръгне. Разказваше се даже случай (не съм присъствал!), когато възторжени почитатели я вдигнали на ръце с колата.
По-късно естрадата ни се напълни с талантливи певци, но Чмихова винаги ще бъде голямата прима.
За нея и за една от най-известните ù песни споменава Тошко Колев в „Жалба за младост”. Между другото тази песен е много сполучлив разказ за онова време:

TodorKolev Jalba za mladost

Жалба за младост

Ето го и „синьото елече”, както беше известна песента „Тригодишна мъка”, изпълнявана от Ирина Чмихова:

irina chmihova Trigodishna myka

Тази песен взех от http://www.bulgaritex.com/ 500 любими песни на българите в Тексас.
Да ви предупредя: тя беше Първата, но далеч не беше елементарна – изпълняваше песни и шлагери на осем езика: български, руски, немски, испански, италиански, френски, английски.

За закачка, обаче, на мен ми беше необходимо нещо закачливо. И си спомних за началото на „Златния кос”, когато в него пееха предимно най-известните артисти от сатиричния театър. В нета не открих песни от онова време, но в касетите ми…с една дума ето ви, мили терасини, нещо от стари времена за весело настроение:

„Анастасия, о мама мия! Погледна ли те и съм сит!…….Чаровна съм и имам дивен апетит!” (без всякакви намеци! 😀 )

Anastasia

„Еманципация… Илюзии… Излизаме от домовете си. Тече еманципацията… А вечер…”

emancipacia

„Те така се прави изкуство!” (практическа инструкция за творци 😀 )

taka se pravi izkustvo

Весело слушане!

………………………..

Записите са с много лошо качество, но разбрахте, че са от стари касети, а и не ми се занимава да се мъча да ги подобрявам – не съм сигурен, че ще го мога. 😉 🙂

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Муниконтин  On 27 август, 2008 at 13:58

    Напомням ви, че за да чует песните, трябва да задържите върху адреса – да стане ръчичка! Отваря ви се страница. Всичко е на български нататък 😉 Изчаквайте да се зареди! 😉 Иска се малко търпение! 😀 Но пък си струва! 😀 😀 😀 Не щракайте върху плея! 😉

  • kenkal  On 27 август, 2008 at 15:36

    Аз не успях да чуя, но „Това е изкуство“ и други песни на тодор колев могат да се намерят в Дата.бг

  • mislidumi  On 27 август, 2008 at 16:57

    Графе, само аз ли имам този проблем – от това кошче нищо не се чува…

  • Графът  On 27 август, 2008 at 17:01

    За да отворите песните трябва:
    да изчакате курсорът да стане ръчичка и да щракнете направо върху адреса (както пояснява Муниконтин);
    или:
    да щракнете САМО върху подчертаното двуеточие и стрелката най-горе в ляво на изкачащото каре.

    При всяко положение не трябва да се бърза, изчаквайте да се зареди. При музика това става по-бавно.
    След това се отваря кошчето и там вече пише на български – но отново не трябва да се бърза.

  • Светла (една от всичките)  On 28 август, 2008 at 16:30

    Аааа, значи правилно съм я изчислила Ирина Чмихова, колко ми е приятно!
    Ние имахме на село радио-точка и тя си свиреше Радио София от сутрин до вечер. Аз пък си я слушах от сутрин до вечер. От тогава помня стотици песни. И си ги пея или си ги свирукам. Обаче с годините гласът ми се повреди и мога да пея в много тесен диапазон, а под и над него издавам само някакво грозно хъхреене (аз пак си пея де, но внимавам да няма публика). Пък и зъбите ми опадаха, което прави свирукането невъзможно. Интересно, ако някой ден стана достатъчно богата, че да си сложа зъбни протези, дали ще мога пак да се науча да свирукам?…
    Още веднъж благодаря, Графе, за много милите текстове във вашия блог.

  • vilford  On 28 август, 2008 at 17:01

    За тези, които имат проблем със слушането на песните, да поясня още един тънък момент. Ако спазвате обясненията на Муниконтин и Графа и въпреки всичко не се получава, опитайте да го направите с Мозила, вместо с Интернет експлорер. Не знам защо Експлорерът не винаги успява да ги зареди. Надявам се да съм била полезна. 😉

  • Графът  On 29 август, 2008 at 00:53

    Ще бъде много жалко ако някой не може да ги чуе. Дали да не потърся някоя друга програмка?

  • mislidumi  On 29 август, 2008 at 09:19

    Grafe, аз ги чух и вече дори се мъдрят в музикалните архиви на компютъра ми. 🙂

    Всъщност, на мен ми е най-интересно тук, когато Вие, драги Графе, отворите кутията със спомените.

  • yasya2  On 19 септември, 2010 at 13:10

    Искам да помоля за още песни от Златния кос. Благодаря!

  • Alexander Yordanov  On 27 април, 2013 at 21:34

    Графче, къде ли не я търсих тая Анастасия, мерси 🙂
    Усмивки от старите филми 🙂

Вашият коментар

