Най-после

нещо оптимистично!

Вчера в интернет и днес в “24 часа” чета: “Японска кола върви с вода.” Новината не е изненада – отдавна четох за изследвания в тази посока. Но сега за първи път става дума за вече готово нещо.
И си мисля – ние, оптимистите от Раздумка, сме били прави. Не може цялото човечество да е “изкукуригало” и да върви към самоубийство.
Най-оптимистичното в днешната новина е това, че става дума за Япония. Струва ми се, че само там може да пробие в масово производство, японците са “бамбашка”. 🙂 Хванат ли се техните големи автомобилни фирми, работата е опечена, другите по света ще клекнат.
Защото нали се сещате колко “радостни” ще са от тази перспектива автомобилните, енергийните и бензиновите гиганти? Както виждате, по този въпрос винаги се говори за “гориво”… Впрочем, няма да се учудя ако след време се окаже, че това изобретение е било вече направено и покрито някъде из напредналите страни.

Ето момент за мощен и перманентен (докато не стане реалност в цял свят) напор на разните “зелени” организации по света. Ако са зелени, де…

Но ето текста на съобщението:

> Японска компания представи в Осака електромобил, който използва водата като гориво, съобщи Ройтерс.
Само 1 л вода е достатъчен за да се движи превозното средство един час със скорост 80 км/ч. Създателите на новия електромобил от фирмата Genepax твърдят, че могат да зареждат със всякаква вода – чешмяна, дъждовна, речна и солен морска.
Двигателят с горивни клетки е бил наречен WES (“Уотър енерджи систем”. Той е конструиран на същия принцип, както двигателите с водородни горивни клетки. Но за разлика от тях, той не отделя вода.
Автомобилът не изхвърля никакви вредни вещества.
“Той ще продължи да се движи дотогава, докато имате бутилка с вода за да му сипвате от време на време”, казва генералният директор на Genepax Кийоши Хирасава. Веднага след сипване на водата може да потегли.
За това превозно средство не е необходима никаква допълнителна инфраструктура.
Демонстрираният образец ще бъде използван за получаване на патент за изобретение. <

Какво може да промени това изобретение сами си представете. Край на въпроса храните за ядене или за гориво. Край на мръсния въздух в големите градове. Край на безумните скорости.

Край на…е, не съвсем край, но чувствително стесняване параметрите на човешката лудост!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Диана  On 15 юни, 2008 at 13:32

    Водородното гориво отдавна се спряга като „следващото“. Но и аз се учудвам как петролните магнати са допуснали да си пробие път подобно нещо, което може да ги измести от висшето място в сегашното световно разпределение на парите.
    Не се съмнявам, че много други нови и прогресивни открития биват потулвани заради финансовите интереси на големи корпорации.
    Дано все пак това се промени.

  • deni4ero  On 15 юни, 2008 at 14:52

    Ами, аз съм чувала, че и д руги са правели такива открития, но бързо-бързо са потулвани от гигантие. Но, колкото и да съм оптимист, силно се съмнявам, че ще бъде допуснато това чудо. А пък от друга страна – режисьорите, които правят филмите в далечното бъдеще, когато няма да има вода на земята, дали не са надникнали в него ида са видели истината 😉 Но … хич не им вярвам на големците на деня да си оставят магарето в калта заради водатана японците …

  • Диана  On 15 юни, 2008 at 14:58

    И аз си го помислих това за изчерпването на водата, ама все се успокоявам, че солената трудно ще свърши. Иначе и Баба Ванга е предсказала изчерпването на запасите от сладка вода. Предупредила е, съвсем не на шега, в буркани да затваряме не друго, а сладка вода. Направо тръпки ме побиват.

  • вили  On 15 юни, 2008 at 16:41

    Това наистина е добрата новина. Такава идея само в Япония може да бъде реализирана докрай. Японците в ежедневието си страшно организирани и милеят за екологията, за разлика от нас. В Пловдив не успяваме да събираме разделно боклука(вдигнаха дори шарените контейнери.Явно нещо не е наред)А това със скоростта е най-хубавото последствие. Човешката лудост ще избие в нещо друга, но поне няма да се убиваме от глупостта и самоувереността на някои идиоти.

  • Daggerstab  On 15 юни, 2008 at 21:17

    Или информацията на Ройтерс е непълна (японският е труден език, а някои репортери не могат да си напипат задника с две ръце), или въпросната кола е поредният опит да се измъкнат пари от лесно впечатляващи се и научно неграмотни инвеститори.

  • Муниконтин  On 16 юни, 2008 at 00:47

    Непоправим оптимист си! 😀 Не, че аз не съм!
    ДАНО! Ама защо ли ми е трудно да повярвам?

  • Графът  On 16 юни, 2008 at 07:04

    Скептицизмът ви е основателен, драги приятели. И аз не съм безрезервен оптимист. Причината да коментирам тази информация е, че много ми се иска усилията да се насочат в тази посока, а не към правене на гориво от царевица и захарна тръстика.
    Между другото, у нас също вече се изработва биогориво, доколкото знам. Някой знае ли с каква суровината работят, от какво го правят?
    По отношение на съобщението, съгласен съм със съмненията на Daggerstab. Достатъчно много пъти вече е ставало ясно, че компютрите от първоначалната информация са всъщност компоти. 🙂
    И все пак, тук виждам някакви искрици на надежда:
    – Подразбира се, че водородът в случая не се използва пряко за гориво, а за производство на електроенергия – автомобилът е обявен електромобил. Това е причината, вероятно, и за толкова малкото количество необходима вода.
    – Японските автокомпании имат много голям интерес, ако успеят да започнат такова производство. Те и сега вече мощно се борят за първенство в бранша, а тогава трудно би могъл да ги стигне някой бързо. Така че, “двигателят” на тази новост няма да е от морално, а от чисто материално естество.

  • Муниконтин  On 16 юни, 2008 at 10:25

    Е, щом го има „материалното“ има искрица надежда 😉 Пак ДАНО!

  • Val  On 16 юни, 2008 at 15:57

    Графе, има ли данна колко ще струва производството му? Проблемът все там се явява… Все излиза, че е скъпо производството на такъв автомобил!

  • Графът  On 16 юни, 2008 at 22:48

    Само косвено, Val. Споменава се, че при масово производство цената ще падне.
    Все пак, предполагам, че е доста по-евтин от двигател, който използва водорода като гориво.

  • гравитон  On 17 юни, 2008 at 01:22

    Графе, чак сега ми стана ясно, защо толкова скача цената на водата от В и К.
    А колкото до биогоривата, наистина и унас се произвеждат. Например, чрез рафиниране на рапично масло. За това в последно време се увеличиха площите засяти с рапица.
    В Пордим, постоянно мирише на пържени мекици! Не само селскостопанските машини, но и часните, дизелови леки коли вървят с биогориво произведено от рафинерията до гарата. Като минавате с влак между Плевен и Левски загледайте се. Няма майтап!
    И в Бразилия вече използват над 40% от течните горива да са биогорива!
    А сега да пием по една студена вода, докато я има…

  • D-r Zvezdnikov  On 17 юни, 2008 at 02:06

    ~~ Абе, вие всички сте луди и така ви е по-добре, А!? Само Daggerstab е схванал нещо правилно – другите не ги четох, че ме ядосахте с простотиите си. Ами нормално е да сте побъркани (и поети) щом сериозно ‘разсъждавате’ за душата?
    Тук с вас е и Айсблак (не го познавате) от Сега (Сегодня)— (премахната обидна квалификация за отсъстващ човек), дето и аз пиша, щото няма къде…
    Откачени сте, но надявам се –– безобидни (harmless).

  • Графът  On 17 юни, 2008 at 07:06

    Така си е, звезден докторе. 🙂 Добре си ни е. Толкова добре, че даже и “нормалните” край нас се въртят, “щото няма къде” иначе – Вие от години вече, нали? 😀 Защо не си направите блог да си ги съберете? 😉 Обещаваме Ви да не припарваме там да Ви ядосваме.
    А Ais още не се е обадил, но се надявам, че ще го направи – има много какво да каже.

    гравитон, добре съветвате. Трябва да свикваме полека-лека на студена водица да я караме. Защото “последно време се увеличиха площите засяти с рапица” – а какво сееха преди на тези площи? 😉

  • plamen  On 20 юни, 2008 at 03:24

    набърже го отменихте законо за термодинамиката, бравос, бравос 🙂
    http://en.wikipedia.org/wiki/Genepax

  • Графът  On 20 юни, 2008 at 07:13

    И по-сериозни реакции ще има, plamen, Уикипедия е детска работа.
    „Много убедителна“ статия, само че явно и нейният автор знае за изобретението на японците толкова, колкото и ние… 😉
    Може и нищо да не излезе от тая работа, но не виждам повод да се радваме, ако стане така.

  • scanman  On 20 юни, 2008 at 14:20

    Не съм съгласен, че уикипедия е детска работа, но не става въпрос за това. Въпросът е откъде ще се вземе енергията за да се разпадне водата. Или демонът на максуел се е преквалифицирал и сега цепи молекули на атоми. Ако стане това имаме перпетуум мобиле и всички физици трябва да си скъсат дипломите и да отидат да пасат кози.

  • Графът  On 20 юни, 2008 at 21:35

    Че те, атомите, отдавна са някакви грамадни образувания 😀
    „Ще поживеем, ще видим“. Важното е мобиле да има! 🙂

Вашият отговор на plamen Отказ