Снимки

Открих 2 снимки на две от най-малките югославянчета. Покрай тях показвам и няколко други със съответното обяснение.
Най-напред снимка на мама Ваня от 1928 или 29-та година. За нея коментарът е излишен, както се казва.

На следващата снимка сме семейството пред входа на къщата ни в Трявна. Година 1943-та, Муниконтин е новобранец. 🙂

Обърнахте ли внимание на пелерината на г-ца сестра ми? За нея (за пелерината, още не за госпожицата 😉 ) има какво да се каже. Тя е на баба ни по бащина линия. Датира някъде около 1897 г., когато дядо Христо и баба Марийка са се оженили (баба Марийка починала на 28 години, баща ми бил 4-годишен). Ето свадбената им снимка:

Ушита е от много фино копринено черно кадифе, апликирана с черен атлаз. Връзката между атлаза и кадифето е от черни мъниста, също много фини. Има копринена подплата. Носела се е като наметка по баловете и на официално гости. В оригинал е била по-дълга с около 20 см, но мама я е подгънала, за да я скъси за госпожица Муниконтин. Бялото зайче, с което е обточена, също мама го е сложила.
Пелерината е жива и здрава и днес, но ù трябва малко реставрация, с която Точица ще се заеме.

Като споменах Точица се сетих, че имам нейна снимка на същата възраст, на която е майка ми на първата снимка. Ето го на татко момичето:

Tochica-na-18

Следват снимките на югославянчетата. Те са от най-малките в групата (за сравнение, Муниконтин на снимката е на 2 год.). Аз изглеждам голям в сравнение с бубулечките, но всъщност съм на 11. Виждат се добре дрехите, които им изработиха от техните военни дрехи – тези явно майка ми е правила, те са били у дома и са ги снимали за спомен.

 

На следващата снимка е майка ми (в дясно) с едно от последните си “храненичета” – Калина – на гости на баба ù в Тунис. Интересното е, че и бащата на Калина на същата възраст беше дете на майка ми.

За децата на майка ми още ще разказвам. Но тук ще обясня нещо за да няма недоразумение – майка ми не е гледала нито едно дете срещу заплащане. След като баща ми се пенсионира, тя започна надомна работа към кооперация като шивачка – не толкова от нужда, колкото да не се променя финансовият статут. Но и през това време имаше по някое дете в къщи. Изобщо у нас никога не сме се оплаквали от липса на деца… 🙂

………………
Заб. Съжалявам за лошото качество на снимките, но копията са 6/9 с 65-годишна давност, а и материалите през време на войната не са били на особена висота.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • deni4ero  On 8 май, 2008 at 21:42

    Графе, и майка Ви, и Точица са много красиви. А едва ли някой си е помилсил, че майка Ви е гледала децата срещу заплащане 🙂

  • to4i  On 8 май, 2008 at 21:52

    Абе, Графе, къде си ме изтипосал в тази елегантна компания, дамите в атлаз и кадифе, пък аз с одеяло… Ще има бой с целувки, да си знаеш :)))

  • Муниконтин  On 8 май, 2008 at 23:57

    Е, to4i, кой как се уреди!А към боя с целувки, се присъединявам и аз!:D

  • Графът  On 9 май, 2008 at 00:15

    Хайде сега, бой! Я да не се оплакваш, че да не започна да разказвам за едно тригодишно манекенче, на което след ревютата купувахме моделите. Чак и съседчето намазваше! 🙂
    Пък и одеало на Трещеник не пада по-долу от атлаз и кадифе на някой бал…
    Виждаш ли ги, deni4ero? 😉 А за заплащането, за всеки случай да си кажа – сега времената са такива, че човек съвсем нормално може да си помисли за бизнес. Все пак не са едно-две.
    За красотата не мога да съм обективен, нали знаеш приказката за гаржето. 🙂 Ама щом някакъв професионален фотограф беше снимал Точица съвсем малка без да знаем (вероятно в градинката) и после я видяхме в центъра на голям плакат на ДСК!.. Между другото, този плакат се появяваше няколко пъти през години – тя вече беше пораснала. 🙂

  • deni4ero  On 9 май, 2008 at 14:34

    хихи, Графе, верно е, че нашто гардже е най-рошаво, ама не мога да си изкривя душата 🙂 Само снимка на Муниконтин от тази възраст липсва и тогава боя е в кърпа вързан 😀

  • simplyblue  On 12 май, 2008 at 17:06

    още снимки, още снимки, още снимки :mrgreen:

  • Графът  On 13 май, 2008 at 08:11

    deni4ero, нищо чудно и на Муниконтин да изскочи снимка. Цял кашон ме чака, сигурно ще напълня още един 700 МВ диск. Та снимки да искате, simplyblue, само да не ви доскучаят.

  • kenkal  On 24 май, 2008 at 21:40

    И не само снимки! И истории, разказани тооооооолкова интересно!
    А – кой не ще да го заплашат с бой с целувки… Даже и ще има завистници 😉

  • Графът  On 25 май, 2008 at 00:10

    😀 kenkal, здравейте!
    Де да бях маалко по-млад – само трийсетина годинки… 🙂

Вашият коментар

