Маа Джонг

Вероятно знаете – това е игра за четирима играчи, произхождаща от Китай. Значението на двете срички Маа-Джонг е Врабчета или Ято Врабчета. Ето защо играчите на тази игра казват за себе си, че са Пазители на Врабчета.
За тази игра на думи спомага и един от елементите на печелившата комбинация, който се нарича Око – едно око винаги наблюдава врабчетата: или за да ги запази, или за да ги нападне и разпръсне.

Практикуването на Маа Джонг изисква умения, стратегии и пресмятания, така както и определена доза късмет. В зависимост от различните варианти на играта, късметът може да е само за красота или да е основният и определящ елемент за успех. В Азия Маа Джонг е практикуван широко като хазартна игра.
В http://bg.wikipedia.org/wiki/Маа_Джонг може да се прочете подробно за играта.

Защо пиша всичко това? Може да се предположи, че съм запален играч. Но не съм. Съвсем друга е причината за това писание.

В един от литературните сайтове мярнах разказ с това заглавие. Полюбопитствах – интересно ми беше какъв разказ може да се напише за една игра (за която имах много бегли впечатления, между другото). С отварянето ме чакаше изненада. Автор е дъщеря ми, а тя не пише дълги текстове, разкази. Прочетох го веднъж набързо, после се наложи още един път бавно. Който се заинтересува ще разбере защо.

Няма да го коментирам по понятни причини. Но мисля, че си струва да ви обърна внимание на него. Ще го видите ето тук: http://glosi.bgland.net/forum/index.php?topic=1480.0
_________________
Под черта са необходими малко обяснения, за да не се чудите. В нашето семейство няма практиката “Виж какво написах”. Откровено, аз не мога да кажа колко са произведенията на дъщеря ми. Нещо повече, преди време случайно научих чак при четвъртото му участие, че внукът ми чете кратки разкази в едно нощно предаване на радио „Христо Ботев“ (а и въобще, че пише разкази)…

Не казвам, че така трябва, но…това е положението!🙂

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Вашият коментар

