Тая пуста средна класа

Един авторитет вика “Вече я има!”, друг (пак авторитет) казва “Сега я няма, при социализма я имаше”, трети – “Ни тогава, ни сега!”

Хубава работа! Как да разберем ние, неавторитетите, тая пуста средна класа има ли я, няма ли я?😦

Ако тръгнем да разсъждаваме на самообслужване пак няма да се оправим. Защото:
Да се докаже, че средната класа на социализма не е такава, няма проблем! (не е можела да летува в чужбина, например). Няма проблем да се докаже и обратното, че не е била средна, а направо богата (собствено жилище, вилно място, че и виличка, летуване всяка година, а не чак след пенсиониране – както да го погледнеш, по западните стандарти богата!).

Зарязах разсъжденията! Откровено казано, никак не ме интересува как ще ме квалифицират. Интересува ме как живея (сега, а не „ще“!), какво мога да си позволя, спокоен ли съм за утре, мога ли да изуча децата си и т.н. И, ясно е, съм недоволен. И при социализма бях. Сега се чудя (не само аз!) защо. А като дойде утре по-лошото ще се чудя за какво толкова съм недоволствал днес?

Това, последното, ме доведе до “гениален”🙂 извод: искате ли да получите най-близка до истината картина за живота през дадено време, заинтересувайте се от какво са недоволствали хората тогава! И сравнявайте.

За нивото на днешния живот има още по-лесен начин. Най-лесно може да се изчисли % на заможните по зъбите на хората! Вглеждали ли сте се в обикновените хора, особено по на възраст? Че то зъби не са им останали…
(Последните две “прозрения” май ги писах вече в мнения, ама здраве да е!)🙂

И задачата се улесни:
Хора без зъби – от средна класа надолу.
Хора със зъби – средна.

Знам, знам – и богатите са със зъби. Да, ама тях няма как да ги преброите – няма къде да ги срещнете…🙂

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • marsian  On 31 януари, 2008 at 16:50

    😀 Писа ги, наистина.
    Много забавна „емпирична метода“, струва си да се повтори. (Като прочетох над три пъти „социализъм“ и този израз ми хрумна🙂 )
    А на теб защо ти е тази средна класа? Какво ще я правиш? Не става ясно…

  • Графът  On 31 януари, 2008 at 19:50

    Драга marsian, с “емпирична метода” много ми повдигнахте самочувствието! Научно мислене, с една дума.🙂 Като знам, че метод означава система, с помощта на която се достига до обективно познание на действителността, а емпиричният метод е един от древните – в езикознанието напр. идва още от древните гръцки граматици… За днешната социология пък да не говорим – направо е влюбена в този метод.:)
    Колкото до “средна класа”, и аз това се чудя! За какво мине се не мине и ми я тикат в очите? Който е в нея хич му не трябва да го знае, кой не е – хептен.😉

  • insomnia1304  On 6 февруари, 2008 at 10:33

    Класа,класа,класа…Всички знаем за класа-та,а така ли е?
    Що е класа? Кога възниква, въвежда и защо? А в България? Колко годишни са ни традициите от гледна точка на „понятието“ класа по периоди от историята ни?
    Вярвам в класата на уважаемия домакин г-н Константинов и на още няколко човека,отколкото на така наречената управляваща страта у нас…
    Абстрактно определение за класа не мога да дам , но когато я „видя“ ще я позная!Днес у нас е видим дефицита на „ние“ и натрапващо се много,ама прекалено много „аз“.Това не е носталгия по социализма и др. подобни! Единственото,което не ми харесва,е че хората все още са твърде агресивни,крещят си един на друг.Този начин на общуване просто не е моят,както казваше, за нас българите, американския режисьор Майкъл Кори Дейвис, и за жалост е прав.Да не забравяме да бъдем по-добри!
    Бъдете здрави всички!!!
    http://www.epochitimes-bg.com/2007-02/2007-12-17_08.html
    http://www.e-vestnik.bg

  • insomnia1304  On 6 февруари, 2008 at 10:39

    http://www.epochtimes-bg.com/2007-02/2007-12-17_08.html
    Моля да ми простите за неволната грешка,съжалявам!

  • Графът  On 6 февруари, 2008 at 17:51

    От момента, когато хората са престанали да бъдат диваци, са започнали проблемите на Човечеството. И с всяка историческа секунда се увеличават…

  • insomnia1304  On 8 февруари, 2008 at 08:43

    Да.Да.Да…Много сте прав!Бъдете здрав!

  • insomnia1304  On 8 февруари, 2008 at 09:50

    Многоуважаеми г-н Константинов,предлагам Ви два материала за размисъл,които много ме впечатлиха.Ако сметнете за необходимо,споделете накратко мнението си за повдигнатите въпроси в тях.Ще Ви бъда безкрайно благодарен.
    http://www.nova zora.net/2007issue03/story_02.html
    http://www.nova zora.net/2007/issue15/story_02.html

  • insomnia1304  On 8 февруари, 2008 at 20:30

    Многоуважаеми г-н Константинов,ще поправя грешката,моля за извинение?
    http://WWW.NOVAZORA.NET бр.№3 от 2007г.“Границите не спасиха Рим“

    http://WWW.NOVAZORA.NET бр.№15 от 2007г.“Интернационалният капитализъм“
    -Диктатура на глобалния пазар
    от:Ханс-Петер МАРТИН

  • Графът  On 9 февруари, 2008 at 00:27

    Благодаря!

Вашият коментар

