Хей, пушачи!

По отношение на цигарите нищо не ме плаши! Ще ви обясня за какво става дума, пък вие ако искате, опитайте.
След повече от 40 години интензивно пушене (минимум 2 кутии дневно!) преди няколко години реших да се заинатя. Имаше някаква акция – да не пушиш един месец – с награди. Ако спечелиш те проверяват с разни тестове, така че нямаше начин за измама (поне по техните думи).
Казвам в къщи: “Ще взема да се пробвам”! Моите се смеят. “Ама сериозно!” – казвам аз. Те се опитват да станат сериозни: “Че няма да стане, няма. Ама не си мисли, че заради тази приумица и ние няма да пушим в къщи за да не те дразним!”.
“Спокойно”- викам – “към вас претенции няма да имам”.
И, от 1-ви май беше, прекъснах пушенето. Нито цигара – печалба е това, ей, да не взема да я изпусна!🙂
Месецът се изтърколи, аз не запалих. И спечелих – колкото вие джакпота на тотото, разбира се!🙂
Но продължих да не запалвам.
По едно време, някъде към 3-ия месец, получих някакъв здравословен проблем. Започна да ми се завърта стаята при всяко сядане, лягане и ставане. “От възрастта” – мисля си – “нещо с оросяването. Ама ще си трая докогато може.”
Трая аз, ама работата не се оправя, влошава се. За да не забележат в къщи и да ме подгонят игнорирах напълно резките движения и станах един такъв плавен, плавен… До едно събиране със стари колеги.
Седим, приказваме си, това-онова, спомени. По едно време лекарката ни от студентските лагери ми вика “ти какво, да не си отказал цигарите” щото добре си ме знаеше. Разказвам ù аз за “печалбата”.
Полека-лека дойдохме си на разговора – за разните болежки, кой от какво се оплаква (нали не сте очаквали да обсъждаме рап-групи🙂 ). Разправям аз на докторката за моето извисяване във въздуха и казвам “Май вече трябва да отида за изследвания докато не съм почна да прелитам от стол на стол”. Тя се хили: “какво разбират днешните доктори! Аз ей сега ще те излекувам!”. Пали цигари и ми я дава. Гледам аз като коте в кълчища – не е такъв човек да ми се подиграва за такова нещо. А тя ми обясни. Имал съм никотинов глад на мозъка – известен в медицината – който се получава при рязко спиране след многогодишно пушене. Трябва само да паля по 1-2 цигари дневно и работата ще се оправи.
Оправи се веднага. Сега така я карам – по цигара, две, а понякога и с дни нито една. Но се водя за пушач в статистиката!🙂
Сега, най-важното, заради което ви разказвам тази история, а и за да не ме помислите за вариант на Бойко Борисов, ще ви дам обяснение – мое и на специалисти лекари – за случилото се:
Не знам дали обърнахте внимание в разказа ми, че написах “прекъснах пушенето”. Не отказах, а прекъснах. Там е гвоздеят!
Цигари си имах. В къщи си пушеха в мое присъствие. Аз бях спокоен, защото решението ми не беше друго, а ще запаля само ако непоносимо ми се допуши. Е, като знаех, че мога да запаля всеки момент, изобщо нямаше проблем. И за всеобща изненада не ми се допуши непоносимо…
Ако искате да не зависите от цигарите, опитайте. Но имайте предвид – настройката е много важна! Не ги отказвате, ще запалите, когато не можете да издържите повече.
Е, ще се учудите колко сте издръжливи…🙂
Между другото, дори и да се наложи да запалите, продължете системата “ще запаля, когато много ми се допуши”!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • Майк Рам  On 22 януари, 2008 at 17:05

    Аз съм си такъв пушач по принцип. Особено напоследък, откакто си стоя предимно вкъщи, пуша само по веднъж по 2 цигари, но не всеки ден – само когато ми се допуши силно. Не вярвам да е от никотинов глад, а по-скоро за удоволствие.

    Когато отида в заведение си позволявам да пуша повече – някак си обстановката ме предизвиква, но рядко изпушвам повече от 5-6 цигари. Не мога да си представя как някой може да пуши по 20 на ден, че и повече. Това си е живо натравяне! Лошото е, че вече и една цигара да искаш да запалиш – няма къде. навсякъде ти забраняват и те гледат като прокажен. май ще трябва в един момент напълно да се откажем от това малко удоволствие…

  • Svetlina  On 22 януари, 2008 at 18:19

    А какво да кажат хората, за които „малко удоволствие“ значи „зайче на 3-4 месеца“?😉

    Методът обаче звучи добре – ако някога реша да прекъсна с нещо, точно така ще направя. Ще го прекъсна, вместо да го откажа.

  • batpep  On 23 януари, 2008 at 10:25

    аз пък само на купони пуша по много. не знам що така, дали свързвам пиенето с пушенето, що ли..

  • Графът  On 23 януари, 2008 at 10:32

    batpep, всички сме така. Струва ми се, че това е за да бъдем заангажирани с нещо странично, да не изглежда, че сме в напрежение като на старт или, че се чудим какво да правим. Един вид “Аз си имам забавление, но мога да ви обърна внимание и на вас”.🙂

  • simplyblue  On 23 януари, 2008 at 11:03

    айде, айде, batpep, само по купони.. ама друг път:mrgreen:

    Графът добре го е написал, сега остава и пушачите да си вземат “бележка”😀

    пп моля най-учтиво горния пост да се изтрие, бях влезнала в грешния акаунт🙂

  • Апостол Апостолов  On 23 януари, 2008 at 14:28

    Никой никога и никъде не е доказал връзката между никотина и болестите. Идете и преровете цялата Народна библиотека- няма да намерите нито една СЕРИОЗНА НАУЧНА ПУБЛИКАЦИЯ по въпроса. Просто защото научни експерименти в това отношение НИКОГА И НИКЪДЕ не са били провеждани.

    Започнаха наскоро да експериментират с доброволци и то в Harvard Medical School. И знаете ли какви са първите РЕЗУЛТАТИ? Никотинът е полезен, защото е единственото вещество, което може да те предпази от Алцхаймер!

    Експериментите продължават, но май ще стане като с кофеина- от „враг № 1“ той се превърна в пръв приятел и помощник на човека, който ни предпазва от десетки болести. Това ДОКАЗВАТ 20- годишните експерименти на гореспоменатата институция.

  • batpep  On 23 януари, 2008 at 22:20

    хе.. аз пък си мисля, че е нещо като бариера

    точно като кучетата – тоя дим не го преминавай, това си е моя територия!

  • kriztt  On 21 август, 2010 at 15:08

    🙂 Аз не мога така. Или трябва да спра напълно или пуша много. Иначе си прав, че отказването е лесно, но после не се чувстваш по-добре без цигарите. Появяват се проблеми, за които не си подозирал.

  • Графът  On 21 август, 2010 at 17:10

    kriztt, най-големият проблем е какво да правим вместо да запалим. Т.е., с какво да запълним мястото на този „ритуал“.
    „…или пуша много.“ – 100% съм сигурен, че не е заради никотинова нужда. Имам приятел, на който не веднъж се е случвало да запалва цигара докато предишната дими на пепелника до половината…🙂

Вашият коментар

