Многая лета!

Настане вечер, месец изгрее,
Звезди обсипят свода небесен,
Гора зашуми, вятър повее,
Балканът пее хайдушка песен.

Какво се разбира под “българи” днес? България има 8 мил. граждани – те българи ли са или? Ако всичките не са българи, кои тогава са?
Тези въпроси не ги поставям аз. Виждал съм даже и чуждестранни “изследвания”. Не съм и историк, затова в следващите редове няма числа – знаещите между вас могат да си ги поставят. Аз само си задавам въпроси:
Преди хиляда триста и кусур години в тази земя дошли българи – колко са били?
Харесали я и се заселили – основали България. Заедно с местното население – колко е било то на брой?
Земята наистина е била (и е!) хубава – много нашественици са се лакомили за нея. Няколко пъти българите са били и под продължително робство – кажи речи половината от тези повече от 13 века..
След 500 години под турско робство колко от обикновените турци са останали в България, въпреки предполагаемата (напълно логично!), а на места и реална, заплаха за тях?
След тези въпроси, дори и без числа, следващият остава напълно риторичен:
От гледна точка на кръв и ген останало ли е нещо в чист вид от ония, първите българи?
А от духовността им? Даже и религията е сменяна, омешвана, променяна през това време. Защо християните да могат да твърдят, че са българи, а мюсюлманите не? След като и едните и другите не са с религия на прабългарите.
И въпреки всичко България и българите ги има и днес. Защо? Какво ги е съхранило?
Любовта към тази земя, наименувана преди столетия България.
И съдружието на всички, които я признават за своя част от Земята – единственият верен признак, че си българин!

Различията са без значение пред тази сила на обединение.
И така, вече повече от 1300 години. Защото тази земя не е открадната от никого. Защото хората тук са я приели за родина и всеки й е давал по нещо. Защото са се обединявали в името й. Много империи, от могъщи по могъщи, напразно са се мъчили да я прекроят по свой тертип. И са отишли в небитието, а тя е тук. Защото нейните люде, руси, черни, мургави, езичници, християни, мюсюлмани, кой знае какви, са били винаги НЕЙНИ и това ги прави ЕДИН НАРОД.
ЗАЩОТО БОГ Е СЛОЖИЛ В ДУШИТЕ ИМ ТАКОВА ОГЪНЧЕ от самото начало.

На многая лета, Българио!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Коментари

  • insomnia1304  On 1 януари, 2008 at 23:14

    Честита Нова 2008-ма!
    Г-н Константинов,предлагам Ви и друга гледна точка/малко литература,но качествена/и след като се справите с нея ще ми е много приятно да дискутираме?…Какво ще кажете?
    http://www.ziezi/cenov.html
    http://www.ziezi.net/palestina.html
    http://www.ziezi.net

  • insomnia1304  On 1 януари, 2008 at 23:32

    http://www.ziezi.net/cenov.html-има няколко книги на pdf.
    а на http://www.ziezi.net-кликни в-у Достойни и ще намериш още интереси неща.

  • Графът  On 2 януари, 2008 at 10:51

    insomnia1304, струва ми се, че не сте се вникнали в същината на моето писание. Вашето предложение не е друга гледна точка. То е в атмосферата на “модерната” от няколко години тема “патриотизъм”, в която незадоволени кариеристи видяха нова възможност за политически дивиденти след изтъркване на антикомунизма. Погледнах в предложените от Вас сайтове (между другото, първият, който повтаряте и в двата коментара, не се отваря). Още в началото на http://www.ziezi.net/ се сблъскват доста очебийно в противоречие “Благородството, Великодушието и Алтруизмът са Изконните добродетели на Българина” и “АТАКА в защита на Свещената Българска Земя!”…*
    Поглеждал съм в доста подобни сайтове. Не отричам правото на хората, които имат интерес към историята, да се занимават и с въпроса за произхода на българите и др.п. Мен, обаче, този въпрос не ме интересува. Подобни четива няма да ме накарат да обичам повече България. Нито да мразя някакви “измислени” нейни врагове. Те просто не са ми необходими. Ако Вие се интересувате от родословното ни дърво мога да Ви предложа много по-дълбоки корени:
    http://www.roperld.com/HomoSapienEvents.htm – Човешкото родословно дърво, базирано на ДНК.
    ………………………..
    * Всякакви “атаки”, насъскващи хора срещу хора, предизвикват у мен отвращение. В политическия им вариант на партии още повече! Аз съм съмишленик на Джани Родари (предполагам, че в “Бунтарите” не го отричат? :)) :
    Дъгата прилича на мост над земята,
    окичен с байрачета от седем цвята.
    Слънцето, златното, по нея минава,
    всичко от нея по-весело става.
    Синьо и жълто, червено зелено…
    Само едно ù е зле наредено.
    И то е това, че тя иде след буря,
    която огради и къщи разтуря.
    А мисля: нима ще е грешка голяма,
    бурята, просто така, да я няма?
    Дъга, без да има гърмене зловещо,
    туй би било най-чудесното нещо!
    Най-чудесното нещо би било на земята,
    мирът да се сключва преди войната!

    …………
    В защита на свещената българска земя без колебание бих се вдигнал – когато я заплашва нещо. Не и за да вкарвам в парламента поредните…!

  • Апостол Апостолов  On 2 януари, 2008 at 13:32

    Българите, както и да разглеждаме нещата, в расово отношение българите са микс от множество етноса. Някои историци твърдят, че 144 етноса са минали оттук и всичките са си хвърлили семето по нашите земи.

    Но дори и да не беше така, първоначалното кръвосмешение между прабългари, славяни и траки вече ни прави нещо много, много странно и причудливо като раса. Затова винаги ме напушва смях като чуя израза: „Аз съм чист българин!“

    Всички съвременни тенденции сочат, че тези процеси ще се задълбочават. По нашите земи вече се заселиха над 50 000 англичани. Идват много японци и т. н. След стотина години ние май ще сме нещо като САЩ, но в умален размер.

  • insomnia1304  On 2 януари, 2008 at 13:33

    Уважаеми г-н Константинов,
    идеята ми беше да отворим дума,кой е Ганчо Ценов.
    Какво мислите за изследванията му във Ватикана -относно българската история?
    Що се отнася до политиката-не ме интересува,за разлика от предишния ми въпрос.
    Напишете в Google – Ганчо Ценов и прочетете – има доста материал.

  • kiaraa  On 5 януари, 2008 at 20:30

    Здравейте,
    Под българи аз разбирам всеички, които се самоопределят като такива, т.е приемат българската нация като своя. Има разлика между народ и нация – до падането ни под турско робство ние сме народ, различни племена, които живеят на една територия и са обединени от нуждата да я защитават. С българското Възраждане се разжда и българската нация – вече имаме национално самосъзнание. Това е и причината за българите да се мисли като за православни християни – просто по времето на възникването на българите като нация християнството е огромна обединителна сила.

  • razmisli  On 6 януари, 2008 at 05:15

    🙂 По някакво съвпадение, и аз писах в последния ми пост нещо точно за понятието българи. И че името се оказва най-важно в случая. И който поеме името и се назовава така, в края на краищата Е българин. За много години!

  • Графът  On 6 януари, 2008 at 11:36

    Благодаря ви за мненията!

  • insomnia1304  On 6 януари, 2008 at 13:04

    Браво!Достойни сте за удивлениее!

Вашият коментар

